Toiminta jatkuu Itä-Helsingin Sosialidemokraateissa

Osastomme purkautuu ja toiminta jatkuu Itä-Helsingin Sosialidemokraateissa

Itäkeskuksen Sosialidemokraatit piti 11.11.2021 syyskokouksensa Paasitornissa. Kokouksessa päätettiin osaston purkautumisesta ja toiminnan jatkamisesta osana isompaa joukkoa Itä-Helsingin sosialidemokraatit ry:n osastossa. Toiminta siis jatkuu edelleen, mutta isommassa osastossa.

Varapuheenjohtajamme, pitkäaikainen osaston entinen puheenjohtaja ja puolueaktiivi Jouko Sillanpää vastaanotti kokouksen aluksi Rafael Paasio -mitalin. Jouko on ansainnut arvomerkin pitkästä, vuosikymmeniä kestäneestä järjestötyöstä ja luottamustehtävistä, joista muutamina esimerkkeinä mainittakoon Helen Oy:n ja Helsingin Sataman hallituspaikat. Jouko on pitänyt sosialidemokraattisen aatteen lippua korkealla menestyksekkäiden poliittisten tilaisuuksien järjestäjänä. Osaston nykyinen puheenjohtaja Tuomas Finne kuvaili Joukon työtä mitalia ojentaessaan: ”Harvemmin olet itsestäsi tehnyt suurta numeroa, mutta tilaisuuksissa ja kokouksissa sinut huomataan ja sinun asiantuntevia näkemyksiä kuunnellaan. Olet pitänyt yllä sosialidemokraattisia arvoja ja viestiämme lähiöissä, jossa sen kuuluukin näkyä.” Rafael Paasio -mitali myönnetään tunnustukseksi SDP:n puolueosastojen, kunnallis- ja piirijärjestöjen hakemuksesta ansioituneille, 60 vuotta täyttäneille aktiivi- ja rivijäsenille.

Puolueosaston hallitus asettui Paasitornin aulassa yhteiskuvaan.

Kuvassa vasemmalta: Mika Lindblad, Tuomas Finne, Heidi Ijäs, Jouko Sillanpää, Maarit Lahtinen, Kalle Mikkolainen

(Kuvasta puuttuu hallituksen jäsen Antti Koskela).

Kuva: Pertti Parmanne